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07/21/06 14:47:49 (18 years ago)
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navarro
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  • trunk/SRC/ToBeReviewed/CALCULS/depth2floatlevel.pro

    r134 r142  
    33;------------------------------------------------------------ 
    44;+ 
    5 ; NAME:depth2floatlevel 
     5; @file_comments 
     6; Rather comparable to depth2level but here, the calculated level is in float.  
     7; For example, the level 5.4 correspond to a depth equal  
     8; to gdep[5]+.4*(gdep[6]-gdep[5]) 
    69; 
    7 ; PURPOSE: assez comparable a depth2level mais ici le niveau calcule 
    8 ; est en float. Par ex le niveau 5.4 correspond a une profondeur egale 
    9 ; a gdep[5]+.4*(gdep[6]-gdep[5]) 
     10; @categories  
     11; Without loop. 
    1012; 
    11 ; CATEGORY: SANS BOUCLE 
     13; @param TAB {in}{required} 
     14; 2d depth array (or a structure respecting litchamp criterions) 
    1215; 
    13 ; CALLING SEQUENCE:res=depth2floatlevel(depth2d) 
    14 ;  
    15 ; INPUTS: depth2d tableau 2d de profondeur (ou une structure repondant 
    16 ; aux criteres de litchamp) 
     16; @keyword NOMASK 
     17; To do not mask land points 
    1718; 
    18 ; KEYWORD PARAMETERS:  
    19 ;       /NOMASK: pour ne pas masquer les points terres 
     19; @returns 
     20; An 2d array of float containing levels's values. 
    2021; 
    21 ; OUTPUTS: un tableau 2d de float contenant les valeurs des niveaux. 
     22; @uses 
     23; common.pro 
    2224; 
    23 ; COMMON BLOCKS:common.pro 
     25; @restrictions 
     26; Accept values at !values.f_nan and mask land points at valmask. 
    2427; 
    25 ; SIDE EFFECTS:accepte les vcaleurs a !values.f_nan et masque les 
    26 ; points terres a valmask. 
    27 ; 
    28 ; RESTRICTIONS: 
    29 ; 
    30 ; EXAMPLE: 
    31 ; 
     28; @examples 
    3229;    IDL> a=(jpk-1)/(1.*jpi*jpj)*findgen(jpi,jpj) 
    3330;    IDL> plt, 1e6*(a-floatlevel2depth(depth2floatlevel(a))),/nocontour 
     
    3532;  ->champ nul a 1e-6 pres 
    3633; 
    37 ; MODIFICATION HISTORY:Sebastien Masson (smasson@lodyc.jussieu.fr) 
     34; @history  
     35; Sebastien Masson (smasson@lodyc.jussieu.fr) 
    3836;                      15/06/2000 
     37;  
     38; @version 
     39; $Id$ 
     40; 
    3941;- 
    4042;------------------------------------------------------------ 
     
    4547  compile_opt idl2, strictarrsubs 
    4648; 
    47    tempsun = systime(1)         ; pour key_performance 
     49   tempsun = systime(1)         ; for key_performance 
    4850@common 
    4951;------------------------------------------------------------ 
     
    5557   levellow = depth2level(depthin, /lower, /nomask) 
    5658   depthlow = level2depth(levellow, /nomask) 
    57 ; calcule de la distance depthlow-depthup et gestion du cas ou cette 
    58 ; distance est nulle ou egale a !values.f_nan 
     59; calculate the distance depthlow-depthup and management of the case  
     60; of this distance is null or eqal to !values.f_nan 
    5961   divi = depthlow-depthup 
    6062   nan = where(finite(divi) EQ 0) 
     
    6264   nan = where(divi EQ 0) 
    6365   if nan[0] NE -1 then divi[nan] = !values.f_nan 
    64 ; calcule du resultat 
     66; calculation of the result 
    6567   res = levelup+(depthin-depthup)/divi 
    66 ; on masque les points terre a valmask 
     68; We mask land point at valmask 
    6769   if NOT keyword_set(nomask) then begin 
    6870      grille,mask 
Note: See TracChangeset for help on using the changeset viewer.